HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Bacaan Romantika Cinta

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
ohmlawx
moderators
moderators


Posts : 266
Join date : 2009-02-21
Age : 30

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 12:10 am

pinky wrote:
lelaki mmg pentingkan diri sendiri..

kenyataan yang agak berat sebelah.. ^_^
Back to top Go down
View user profile
felixthecat
expert
expert


Posts : 131
Join date : 2009-02-23
Location : Penang - KL -Bangi

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 12:11 am

pinky wrote:
lelaki mmg pentingkan diri sendiri..
ke perempuan itu tak memahami si lelaki? hehehe
Back to top Go down
View user profile
pinky
novice
novice


Posts : 102
Join date : 2009-02-21
Age : 29
Location : penang

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 12:21 am

memahami tuh soal laen lar..
lelaki mmg pentingkan diri sendiri..
kot mana2 pun urusan depa didahulukan..
kita jadik tunggul n teman dikala kesunyian depa ja..
Back to top Go down
View user profile http://northsidebikers.forumotions.net/forum.htm
spark87
legend
legend


Posts : 340
Join date : 2009-02-21
Age : 29
Location : pulau mutiara

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 12:25 am

pinky wrote:
memahami tuh soal laen lar..
lelaki mmg pentingkan diri sendiri..
kot mana2 pun urusan depa didahulukan..
kita jadik tunggul n teman dikala kesunyian depa ja..

laki tu mesti la kena uruskan benda penting dul..apo la...nk pentingkan pompuan smpai bila x maju Evil or Very Mad
Back to top Go down
View user profile
ohmlawx
moderators
moderators


Posts : 266
Join date : 2009-02-21
Age : 30

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 12:27 am

pinky wrote:
memahami tuh soal laen lar..
lelaki mmg pentingkan diri sendiri..
kot mana2 pun urusan depa didahulukan..
kita jadik tunggul n teman dikala kesunyian depa ja..

seeloknya haruslah saling memahami..
Back to top Go down
View user profile
felixthecat
expert
expert


Posts : 131
Join date : 2009-02-23
Location : Penang - KL -Bangi

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 12:28 am

pinky wrote:
memahami tuh soal laen lar..
lelaki mmg pentingkan diri sendiri..
kot mana2 pun urusan depa didahulukan..
kita jadik tunggul n teman dikala kesunyian depa ja..
lerr...dah tau si laki minat chelsea awat tak ambik peduli...
kalau sayang seseorg tu..kite kne sayang sgalenye psl die...(ye kot)
die sayang kete...kite kne sayang kete gak..blaja la..
die minat tgk soccer...kite kne la didik minat soccer gak..
slagi mende tak menyalahi syariat ape salahnye...

die minat kupchai...kite minat superbike laaaaa!!! hehe cheers
Back to top Go down
View user profile
pinky
novice
novice


Posts : 102
Join date : 2009-02-21
Age : 29
Location : penang

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 12:30 am

depa kira urusan depa jela yang penting..
urusan kita yang ada kna mengena ngan depa xpenting la...
ada saja alasan kalau xmau p..
wat2 tido la..
wat2 lambat la..
benci... Mad Mad Mad
Back to top Go down
View user profile http://northsidebikers.forumotions.net/forum.htm
felixthecat
expert
expert


Posts : 131
Join date : 2009-02-23
Location : Penang - KL -Bangi

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 12:41 am

la...dah btau mcm mana nak tau...
cuba btau..
hehehe

sapa tak sayang partner dia oiii
Back to top Go down
View user profile
pinky
novice
novice


Posts : 102
Join date : 2009-02-21
Age : 29
Location : penang

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 12:49 am

ade la sorang mamt nih..
nak kata bengong,xkot..
nak kata bodo,xkot..
boleh kata bengap jela..
Back to top Go down
View user profile http://northsidebikers.forumotions.net/forum.htm
arebunk
novice
novice


Posts : 86
Join date : 2009-02-25
Age : 32
Location : PenanG

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 1:36 am

pinky wrote:
ade la sorang mamt nih..
nak kata bengong,xkot..
nak kata bodo,xkot..
boleh kata bengap jela..
Back to top Go down
View user profile
spark87
legend
legend


Posts : 340
Join date : 2009-02-21
Age : 29
Location : pulau mutiara

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 1:38 am

arebunk wrote:
pinky wrote:
ade la sorang mamt nih..
nak kata bengong,xkot..
nak kata bodo,xkot..
boleh kata bengap jela..

Back to top Go down
View user profile
pinky
novice
novice


Posts : 102
Join date : 2009-02-21
Age : 29
Location : penang

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Fri Mar 06, 2009 4:55 am

tujuan saya mengreply kat sini untuk meminta maaf kat orang yang terasa..
harap memaafkan saya... Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://northsidebikers.forumotions.net/forum.htm
adexi
apprentice
apprentice


Posts : 24
Join date : 2009-02-24

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Sat Mar 07, 2009 12:20 am

pinky wrote:
ade la sorang mamt nih..
nak kata bengong,xkot..
nak kata bodo,xkot..
boleh kata bengap jela..
keh3...x dapat aku nak comen ape2..
hanya mampu berkata

Back to top Go down
View user profile
pinky
novice
novice


Posts : 102
Join date : 2009-02-21
Age : 29
Location : penang

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Sat Mar 07, 2009 7:12 am

jangan komen,ketawa je..
Back to top Go down
View user profile http://northsidebikers.forumotions.net/forum.htm
adexi
apprentice
apprentice


Posts : 24
Join date : 2009-02-24

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Sat Mar 07, 2009 7:41 am

pinky wrote:
jangan komen,ketawa je..
tu je la cara2 nyerrrr!!

Back to top Go down
View user profile
ohmlawx
moderators
moderators


Posts : 266
Join date : 2009-02-21
Age : 30

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Sat Mar 07, 2009 7:24 pm

salam,

hari ini rasa macam nak romantik pulak..

wakaka.

ada awek dah terpikat kot.. hahaha

p/s - sekadar omongan kosong orang yang takda aweks...
Back to top Go down
View user profile
arebunk
novice
novice


Posts : 86
Join date : 2009-02-25
Age : 32
Location : PenanG

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Sat Mar 07, 2009 8:37 pm

ohmlawx wrote:
salam,

hari ini rasa macam nak romantik pulak..

wakaka.

ada awek dah terpikat kot.. hahaha

p/s - sekadar omongan kosong orang yang takda aweks...
cam x caye jew... Twisted Evil Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
spark87
legend
legend


Posts : 340
Join date : 2009-02-21
Age : 29
Location : pulau mutiara

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Mon Mar 09, 2009 1:15 am

ohmlawx wrote:
salam,

hari ini rasa macam nak romantik pulak..

wakaka.

ada awek dah terpikat kot.. hahaha

p/s - sekadar omongan kosong orang yang takda aweks...

lagi la aku x caya
Back to top Go down
View user profile
ohmlawx
moderators
moderators


Posts : 266
Join date : 2009-02-21
Age : 30

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Mon Mar 09, 2009 1:17 am

spark87 wrote:
ohmlawx wrote:
salam,

hari ini rasa macam nak romantik pulak..

wakaka.

ada awek dah terpikat kot.. hahaha

p/s - sekadar omongan kosong orang yang takda aweks...

lagi la aku x caya

percayalah
Back to top Go down
View user profile
adexi
apprentice
apprentice


Posts : 24
Join date : 2009-02-24

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Mon Mar 09, 2009 8:30 am

ohmlawx wrote:
salam,

hari ini rasa macam nak romantik pulak..

wakaka.

ada awek dah terpikat kot.. hahaha

p/s - sekadar omongan kosong orang yang takda aweks...

boleh caye ke omongan kosong tu??
Back to top Go down
View user profile
teodolit
legend
legend


Posts : 222
Join date : 2009-03-03
Age : 34
Location : pahang - penang

PostSubject: Adakah Cinta Memerlukan Sebab??   Mon Mar 09, 2009 11:02 pm

Adakah Cinta Memerlukan Sebab??

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah.Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik.
Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka.

Isteri :Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami :Abang tidak boleh menerangkan sebabnya,
namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri :Abang tak boleh terangkan sebabnya?
Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami :Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang
boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri :Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak
abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu
menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata

"Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik,
mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta
Abang bersama Sayang!"

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan
suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan
dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada
isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di
hospital. Surat tersebut berbunyi begini :

"Sayang!

Jika disebabkan suara aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau bersuara?

Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah engkau menunjukkannya?

Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau tersenyum?

Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang.

Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.

Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati."


Last edited by teodolit on Mon Mar 09, 2009 11:13 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ishak_sarani
teodolit
legend
legend


Posts : 222
Join date : 2009-03-03
Age : 34
Location : pahang - penang

PostSubject: Istimewa Untukmu Sayangku...   Mon Mar 09, 2009 11:04 pm

Istimewa Untukmu Sayangku...

Bersama cahaya lilin yang menerangi kamar ini, kutitipkan serangkai bicara hati untukmu, semoga kau mengerti perasaanku. Izinkan aku membuka tabir kenangan antara kita.

Kenangan silam kau dan aku sukar untuk kulupakan. Sesungguhnya hati ini tidak pernah mengundang cinta orang lain selainmu. Kehadiranmu begitu membahagiakan diriku. Dirimu begitu bermakna di dalam hidupku seperti sesuatu yang tidak dapat dipisahkan, kecuali kesetiaanmu atau kesetiaanku tergugat.

Sesuci air di kali, suci lagi cintaku terhadapmu. Setinggi-tinggi gunung Everest,
tinggi lagi sayangku padamu. Seluas-luas lautan Pasifik, luas lagi kasihku
tehadapmu. Percayalah.. Rindu.. serindu.. rindunya.. kumpulan Spoon, rinduku
lagi teguh buatmu...


Kurasakan begitu gelisah tatkala suaramu tidakku dengari dan kurasakan begitu aku merinduimu apabila wajahmu tidak melintas di benakku. Ku tahu dirimu amat
menyayangi diriku dan diriku juga amat menyayangimu.


Kau telah merubah segala-galanya seperti ombak merubah persisiran pantai. Pecahlah ombak, pecahlah kasih sayang kita. Ku ingin kau tahu, hanya kaulah kekasihku tiada duanya. Aku sayang padamu sepenuh hatiku, kasihnya aku kepadamu seharum kasturi. Tidak pernah aku curang kepadamu. Percayalah sayangku. Ku ingin kau tahu bahawa aku adalah insan yang paling bertuah kerana memiliki gadis manis sepertimu. Aku cinta padamu, kaulah kekasihku.

Keikhlasanmu mengembalikan aku kepada hakikat perasaan. Aku tidak seharusnya menolak tiap patah perkataan “sayang” darimu. Kerana aku juga seorang insan yang mempunyai hati dan perasaan. Hatiku ini tidak pernah meminta dilukai tetapi hatiku ini perlu menerima hakikat bahawa alam cinta tidak akan menjadi matang tanpa kelukaan. Kelukaan itu memang pahit untuk ditelan tetapi kelukaan itu yang telah mengajar kita erti sebuah “kelukaan”. Sesungguhnya tiada apa yang aku harapkan darimu selain keikhlasan dan kejujuranmu. Aku harap kau telah mengecapi kebahagiaan hidup apabila bersamaku...

Rindu yang bersulam resah dikalbu membangkitkan harapan murni ingin bersamamu dalam suka dan duka selagi hayatku masih ada. Pastiku abadikan suka dan duka kita itu jauh disudut hatiku. Tidak pernah terniat dihati kecilku ini untuk melukaimu. Kiranya hatimu masih terluka lagi dengan kesilapanku, maafkanlah diriku. Aku juga ingin menjaga hatimu sepertimana aku menjaga
hatiku ini. Namun aku hanyalah manusia
biasa yang tidak dapat lari dari
membuat kesilapan.


Hari berganti hari, ku imbas kembali kenangan cinta kita. Betapa romantisnya kita
sehinggakan masih terpahat
dikotak ingatanku kerana kau terlalu istimewa buat diriku.


Last edited by teodolit on Mon Mar 09, 2009 11:18 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ishak_sarani
ohmlawx
moderators
moderators


Posts : 266
Join date : 2009-02-21
Age : 30

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Mon Mar 09, 2009 11:16 pm

wah.. best best post jiwang bro teo..

saya pinjam copy ya.. tapi edit skt2 supaya matching wa mia feelin.. hahaha
Back to top Go down
View user profile
teodolit
legend
legend


Posts : 222
Join date : 2009-03-03
Age : 34
Location : pahang - penang

PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Mon Mar 09, 2009 11:20 pm

ohmlawx wrote:
wah.. best best post jiwang bro teo..

saya pinjam copy ya.. tapi edit skt2 supaya matching wa mia feelin.. hahaha

amik la..xde hak cipta terpelihara pun..
cuma kalau jumpa nanti belanja teh tarik gelas besar sama roti tolur satu..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ishak_sarani
teodolit
legend
legend


Posts : 222
Join date : 2009-03-03
Age : 34
Location : pahang - penang

PostSubject: Buat kau yang pernah bertakhta di hati ini...   Mon Mar 09, 2009 11:23 pm

( Buat kau yang pernah bertakhta di hati ini... )

Tika ini, aku merasakan yang masa itu berlalu amat berharga ... Alangkah indahnya andai, aku bisa menatap langit dan bintang
bersama rembulan. Itupun andai ada cahayanya bersinar ceria ... Oh ! Alangkah
getirnya perjalanan hidup ketika usia melangkah remaja mencari erti kehidupan
yang semakin dewasa tanpa mengenal erti usia ... benarkah ? Aku semakin
tersepit digamit rasa rindu dan kemarau kasih ini, entah untuk siapa ?


Sayang,
kau yang bergelar teman ...


Tapi aku cuma berdaya menyayangimu hanya
sebagai seorang insan yang bergelar sahabat ... kau yang pernah membuat debaran ombak rindu di pantai hati ini, cuma terdaya menghempaskan badai tapi tidak mampu mengubah ...


Sejak itu ... bukan aku kesalkan pada takdir atau kerana menyayangimu. Tapi aku ingin sekali mengutarakan segala apa yang terpendam di dalam hati ini ... tapi, seringkali membuat aku berfikir berulang kali ... untuk apa ? atau nanti luahan
kegusaran dan keresahan itu cuma mampu menggugat kedamaian dan ketenanganmu di samping dirinya ... ? Adakah kau tahu, semua itu membuat aku seolah-olah kehilangan sesuatu yang amat berharga ... Tapi entah di mana ia berada ?Semenjak aku kehilangan inspirasi aku seperti kehilangan arahku ... terlalu payah untuk aku membina keyakinan itu selepas ia hancur bersama sebuah harapan yang tidak sempat menjengah kenyataan.


Aku tidak seceria dahulu menantikan kedatangan hari esok ... kalau dulu apa saja aku lakukan, wajah dan namamu pemberi semangat buatku. Lembut senyumanmu adalah ilhamku ... tapi kini aku hilang semua itu. Aku merasakan kau semakin jauh ...terlalu jauh dari hidupku ...

Sayang ...

Semenjak itu, aku belajar membina keyakinan diri tanpa kehadiranmu, belajar hidup sendiri tanpa di temani wajah dan lembut senyummu ... terlalu payah untukku melalui semua itu tanpa kehadiranmu ... Namun, dalam kekalutan mencari arah itu, aku seperti tersedar dari satu mimpi yang amat panjang dan mengerikan ...

Andai kubiarkan hati di baluti kecewa dan kepedihan luka bisa kisah semalam, apalah yang bisa aku miliki, sedangkan kau bahagia di samping dirinya. Biarlah aku buktikan pada dirimu, aku masih mampu berdikari mendaki kepayahan hidup untuk menggapai kebahagiaan dan kejayaan tanpa dirimu dan kasihmu ! ... seharusnya engkau tahu, mengapa aku masih menghubungimu dan tetap menerima dirimu sebagai sahabat biarpun engkaulah manusia yang merampas dan merobohkan bahtera kebahagiaan dan kegembiraan yang engkau berikan padaku ... aku tidak mendendamimu apalagi untuk membencimu, kerana aku tetap menyanjungi dirimu seperti aku mula-mula mengenalimu ... dahulu.

Sayang...

Biarpun harapanku terkubur, biarpun hatiku hancur berkecai-kecai bagai bintang yang bertabur di langit tinggi ... bagiku kaulah segalanya. Biarpun aku tetap
menyanjungimu, namun aku tidak berharap dan tidak mengharap kini dan selamanya kau akan kembali dalam hidupku sebagai ‘kekasih’ cukuplah segala keindahan dan kepahitan itu ku lalui sekali saja denganmu ... biarpun aku akui, rindu, kasih, sayang itu masih teguh buatmu, namun sesuatu yang dinamakan harapan kau menerima perasaan ini telah aku kuburkan jauh di sudut hati ini ...


Sayang ...

Aku senang kerana kini, kau dan aku masih mampu bergelar sahabat dan masih mampu mempertahankan ikatan dan tugu persahabatan ini ... Biarpun aku dapat rasakan ia tidak seceria dahulu, aku tidak menyalahkan dirimu. Aku tahu kesilapan itu tidak 100% berpunca darimu. Mungkin ia juga berpunca dariku ? Mungkin takdir menentukan kita sebagai sahabat dalam ikatan ini dan bukan sebagai kekasih. Terima kasih untuk segalanya ... Kerana kau berikan aku peluang mengecapi erti kebahagiaan dan kegembiraan dalam persahabatan ini. Kerana kau beri aku kenangan paling indah biarpunku tahu dalam waktu yang sama kau lukakan hati dan perasaan ini.

Sayang ...

Kini masa yang dinantikan telah tiba. Aku senang menerima kehadirannya itu. Entah , bila lagi kita boleh berjumpa ? Andai takdir mahukan kita berjumpa ... kita akan berjumpa ... Andai tidak, entah bila? Semoga kau akan lebih menghargai hidupmu di masa depan nanti. Aku mungkin tidak mampu menjadi orang pertama yang mengucapkan tahniah untuk kejayaanmu nanti, tapi ucapan itu pasti ada untukmu dari aku biarpun aku orang terakhir melafazkannya ...

Salam
maaf dariku kerana coretan ini. Sesungguhnya aku tidak tahu bagaimana
perasaanmu ketika ini ? Tapi aku rasa aku tahu bagaimana perasaanmu selepas kau membacanya ... kau akan tersenyum sinis, mengejek, kerana kau ‘berjaya’ membuat hatiku terluka dan kerana kau ‘berjaya’ mempersendakan hati dan perasaan ini.
Syabas buatmu.


Kekasih…
Bahagia bersamamu kurasakan
sekejap tetapi

Kelukaan yg kau tinggalkan
berpanjangan…
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ishak_sarani
Sponsored content




PostSubject: Re: Bacaan Romantika Cinta   Today at 8:08 am

Back to top Go down
 
Bacaan Romantika Cinta
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» G - meter diy

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Kopitiam :: Sembang2 kedai kopi-
Jump to: